Dideli darbai prasideda nuo mažų…

Rokiškio lopšelio – darželio „Varpelis” bendruomenės projekto „Nuo sėklytės iki sėklytės“ idėja kilo siekiant kuo daugiau laiko praleisti drauge su vaikučiais ir supažindinti juos su daržininkystės paslaptimis.

Ikimokyklininio ugdymo pedagogė  Ina Švelnienė  pasėjo moliūgų sėklas ir užaugino daigelius, kuriuos išdalino visoms lopšelio-darželio grupėms.  „Išdalinau per 100 moliūgų daigų. Smagu, kad į projektą labai noriai įsitraukė ir vaikų tėveliai, kurie kruopščiai planavo moliūgų namuose auginimo darbus. Tėvai fiksavo moliūgų auginimo etapus, o vaikai pristatė grupės draugams. Taip 2019 m. rugsėjo mėnesį į darželį atkeliavo 274 vaikų užauginti dekoratyviniai moliūgėliai. O projektą užbaigėme bendruomenės švente „Oranžinė diena“, kai į darželio kiemą atriedėjo penkios Moliūgėlės. Jos pakvietė visą lopšelio-darželio bendruomenę šokti, dainuoti, kurti ir rungtyniauti. Kiekviena projekte dalyvavusi grupės bendruomenė nebuvo palikta be dovanų – gavo po pilną maišelį moliūgo sėklų. Taigi, visi, projekte dalyvavusieji sutarėme, kad projektą tęsime ir 2020-aisiais”, – dalinasi įspūdžiais I. Švelnienė.

Šiandien, didžioji dalis vaikų, pasaulį, gamtos grožį, kvepiančius laukus ir pievas bei gyvų gyvūnų balsus  pažįsta tik iš knygelių, televizijos laidų, ar kompiuterinių žaidimų. Tokiu būdu iš vaiko atimama galimybė pajusti gamtos skleidžiamus kvapus, garsus, spalvų įvairovę, mažėja galimybė ugdyti gamtojautą, ekologinę savimonę, gamtamokslinę kompetenciją.

Gamtamokslinės kompetencijos ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje yra vienas iš svarbesnių Europos Sąjungos (ES) ir Lietuvos švietimo uždavinių. Atlikti tarptautiniai gamtamokslinio ugdymo(si) tyrimai atskleidė, kad daugelyje Europos šalių pastebimas vaikų domėjimosi gamtos mokslais nuosmukis ir žemas šios srities žinių lygis. Todėl vienas šiandienos švietimo rūpesčių yra ieškoti būdų, kaip vaikus motyvuoti domėtis šiais mokslais ir kartu kelti žinių lygį.

Pažymėtina, kad mūsų šalyje gamtamokslinių kompetencijų ugdymui skiriamas per mažas dėmesys, todėl iniciatyvos iš pačių darželių auklėtojų – puikus pavyzdys ir kitoms vaikų ugdymo įstaigoms.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.