Naujienos

Kur slypi tęstinio mokymo kokybė?

Lapkričio 20 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO įvyko Tęstinio profesinio mokymo – verslo forumas, kuriame dalyvavo Žemės ūkio rūmų Kaimo plėtros ir informavimo skyriaus specialistės Irmina Kudarauskienė ir Simona Švoilaitė.

Tęstinio profesinio mokymo Lietuvoje situaciją ir perspektyvas pristatė Švietimo ir mokslo ministrės patarėjas Marius Ablačinskas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo departamento direktorius Kęstutis Zaura, Ūkio ministerijos Žmogiškųjų išteklių skyriaus vedėjas Linas Kadys.

Forume daug dėmesio skirta tęstinio profesinio mokymo orientavimui – į kokius ūkio sektorius būtina ir tiesiog neišvengiama orientuotis. Siekiant tikslingai panaudoti darbo rinkos ir užimtumo rėmimo programos lėšas būtina vykdyti stebėseną ir prognozavimą, kad pasitelkiant paklausias ir reikalingas tęstinio profesinio mokymo programas būtų galima atliepti darbo rinkos poreikiams.

„Siekiant patenkinti ūkio sektoriaus poreikius šiandien neišvengiamai reikia atlikti ir tęstinio profesinio mokymo turinio kaitą: peržiūrėti mokymo programas, adaptuoti jas šiandienos poreikiams ir net pažvelgti į ateities perspektyvą. Kad tai būtina daryti nedelsiant įsitikinome dalyvaudamos panelinėje diskusijoje: ar tęstinis profesinis mokymas atitinka darbdavių poreikiams? Žinoma, kad tinkamai atliepti darbdavių poreikiams, neišvengiama sąlyga tiek rengiant programas, tiek jas įgyvendinant – bendradarbiavimas su darbdaviais, tęstinio profesinio mokymo dalyvių mokymas pas darbdavius – realiomis darbo sąlygomis. Tik toks bendradarbiavimas gali užtikrinti tęstinio mokymo programų kokybę ir garantuoti jų atitiktį tam tikriems ūkio poreikiams. Beje, Lietuvos darbo biržos darbo rinkos prognozių 2017 m. duomenimis, kvalifikuotos darbo jėgos labiausiai trūko žemės ūkio, pramonės, statybų bei paslaugų sektoriuose. Pažymėtina ir tai, kad net 63 proc. investuotojų Lietuvoje pabrėžia kvalifikuotų darbuotojų trūkumą “ – dalinasi mintimis forumo dalyvės I. Kudarauskienė ir S. Švoilaitė.

X